joi, 17 mai 2018

O lume a inocenței, o lume a iluziilor!


Stau, privesc în jur și meditez la cuvintele acestea foarte profunde spuse de Shakespeare ,,Nu lăsa urechile să creadă ce ochii nu au văzut, dar nici gura să zică ceea ce inima nu simte ”. Din păcate, observ că oamenii, mai ales noi, tinerii suntem din ce în ce tot mai dezorientați, mai împrăștiați, am uitat ce e iubirea, am uitat să iubim, să admirăm pe celălalt de lângă noi, să apreciem aceste lucruri frumoase pe care Dumnezeu LE-A lăsat ca să ne bucurăm de ele. Din păcate, nu le observăm, ba chiar uneori le și distrugem prin vorbele și faptele noastre.

Trăim într-o iluzie, într-o lume a inocenței, a ,,culorii roz”, unde totul ne este permis, încercând să ascundem adevărul prin vorbe și fapte iluzionare. Toți suntem grăbiți, ne concentrăm pe un anumit lucru, pe un anumit scop, atât de mult ne dorim acel lucru încât după ce îl obținem nu ne mai bucurăm în totalitate de el, deoarece privind în urmă nu mai avem pe nimeni, nu avem prieteni, amintiri, iubire și momente dragi. De ce? Deoarece am devenit ca niște roboți, am uitat să fim oameni, am uitat să trăim cu adevărat, să iubim cu adevărat, să spunem adevărul, să spunem ceea ce simțim și să acceptăm realitatea oricât de crudă și rea ar fi, oricât de multe ar fi consecințele, am uitat să fim noi.


Am început să ne construim o lume a noastră, o lume a iluziilor, unde toți încercăm să părem altfel, să părem buni, fericiți și împăcați cu noi înșine, deși nu suntem. Ba din potrivă, când privim în interiorul nostru vedem doar răutate și întuneric. Nu mai vedem acea bunătate, acea căldură, acea lumină din inimile noastre aprinsă de însuși Hristos, deoarece nu mai avem credința, nădejdea și dragostea de El. L-am alungat de acolo și am făcut loc altcuiva, și anume lucrurilor lumești, celor mai puțin importante.

Mă rog și nădăjduiesc la o schimbare din partea oamenilor, dar mai ales din partea noastră, a tinerilor, deoarece noi suntem viitorul acestei țări, acestei lumi. Prin mai multă bunătate, iubire și încredere în Dumnezeu putem schimba această lume. Dar această schimbare va veni atunci când noi ne vom schimba, vom deveni mai buni și mai încrezători în noi, în puterile și deciziile noastre dar mai ales în Dumnezeu.

Cum ne spune Dictonul latinesc „Nihil sine Deo” care înseamnă ,, Nimic fără Dumnezeu”, și poetul Mahatma Gandhi ,, Fii tu însuți schimbare pe care vrei să o vezi în lume”. Doamne-ajută!!! 


Alexandru Florin Goian , 21 ani, Bucecea, Botoșani, student teologie

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu