sâmbătă, 17 martie 2018

Eseu - A.T.O.M. promotor al dezvoltării personale


ATOM-e o simpla abreviere pentru cineva, dar nu și pentru mine, căci făcând parte din această asociație mă simt importantă, simt că pot schimba viitorul. E un sentiment de mulțumire prezent la moment în mine, nu doar pentru persoanele ce au avut curajul de a înființa aceasta familie mare, dar sunt mulțumită și de mine, sunt foarte mândră că nu stau zile întregi în zadar așteptând cineva să modifice soarta omenirii, sunt mandră că eu sunt schimbarea pe care doresc s-o văd în lume.

Recunosc, nu sunt de mult timp în Asociația Tinerilor Ortodocși din Moldova, dar în această perioadă scurtă am înțeles destule și am obținut și mai multe... Înainte de a face parte din echipa eu reprezentam o persona închisă în sine și în compleurile sale, nu ieșeam din casă din frica că voi fi criticată de lume (am avut o experiență rea, nepotrivită), toată viața mea era compusa din scoală și teme de acasă. 


Mie întotdeauna îmi plăcea voluntariatul și având șansa de a face parte din așa colectiv nici nu am stat mult pe gânduri, am decis pentru sine că voi schimba fiecare defect în calitate în mine și pentru mine (nimeni altcineva nici nu le vedea), m-am hotărât să nu mai pun la inima fiecare le-am aruncat în vânt de cineva căruia nu-i pasa de mine. Nimănui, niciodată nu i-am permis să știe că eu sunt atât de complexată, păstram mereu zâmbetul pe față că o mască, acum nici nu am nevoie de acesta mască, sunt prea fericită că să-mi ascund bucuria, vreau să transmit această emoție ca un virus.

Eu sunt pasionată de toate tipurile de artă și mă strădui din răsputeri să mă dezvolt în continuare în toate sferele, iar ATOM mi-a oferit o șansă incredibilă să cânt la Gala Voluntarilor, e o responsabilitate mare, cu care îmi doresc foarte tare să mă isprăvesc. Deși asociația respectivă ne îndeamnă să ajutam pe alții, mai benefici aceste activități sunt pentru noi, ne învățăm să ne prețuim aproapele, să ne  dezvoltăm în noi toți calitatea de un cetățean bun într-adevăr al unui stat democratic - în care fiecare se implică în viața socială, prin voluntariat m-am învățat să soluționez  problemele nu doar ale mele, dar și ale membrilor echipei.

Adesea mă întrebam care e rolul meu pe pământ, cine profită din existența mea în afară de rude, acum am rămas fără întrebări. Dacă cinstit nu știu cum să explic exact ce s-a întâmplat cu mine, însă fiind în familia ATOM mă pot baza pe prietenii mei, membrii filialei în orice moment, știu că mă v-or ajuta indiferent de gradul de dificultate al problemei, m-am învățat să am încredere în oameni, să mă bazez pe ei, în sfârșit nu mă tem să fiu auzită, sunt în stare de a-mi exprima opiniile fără frică că v-or fi respinse.

Eu nu am idealuri, doresc să modelez din mine idealul meu și sunt convinsa că ATOM e drumul meu spre perfecționism, spre versiunea mea nouă. Să nu credeți că sunt atât de rea, sau neadecvată, că am nevoie de o reeducare sau ceva de genul, eu pur și simplu am observat schimbări în mine spre bine, deși nu am fost un personaj negativ niciodată pe acest pământ, totuși simt această dezvoltare și nu vreau să mă limitez aici, iar dacă pot veni cu un sfat semenilor mei, îl pot da.
                        Moraru Corina, Șef filiala Hîrbovăț

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu