"Brain-Ring"
- daca am vorbi despre originalitatea acestui concurs atunci trebuie să menționăm
ca asaltul concursului dat este înregistrat în URSS, unde intelectualii
sovietici din anii 90 au propus organizarea unui concurs intelectual care va
avea altă forma de organizare, dar același scop ca și joaca: "Ce? Unde? Când?".
Pe parcursul
istorii jocul dat a devenit unul celebru nu doar în rândurile celor maturi, dar
și a tinerilor, astfel în diferite instituții de învățământ dar și în instituții
publice de stat s-a început manifestarea jocului dat. Care totuși este impactul
lui asupra tinerilor?
Aceasta este o întrebare
pe care fiecare și-a pus-o măcar odată în timp ce era membru sau spectator a
evenimentul menționat mai sus. Totuși în primul rând concursul Brain-Ring
dezvolta capacitățile umane de a lucra în echipă, totodată dezvolta și așa
numita "mintea ageră" și aici mă refer la faptul că odată ce un tânăr
a auzit întrebarea propusa el își dezvolta capacitățile de a lucra și a gândi
mult mai rapid și bineînțeles în echipă.
În special, tema
concursului dat se bazează pe dezvoltarea tinerilor la nivel de personalitate,
de aceea și întrebările adresate în special sunt de cultură generala din care
se încadrează fiecare tânăr. O alta latura pe care "Brain-Ring" o
propune pentru dezvoltare este gândirea logica, pentru ca anume această latură
a individului și îl încadrează pe el ca pe o persoana ce poate să facă față
problemelor vieții.
În săptămâna
tineretului ortodox Asociația Tinerilor Ortodocși din Moldova a desfășurat un
astfel de concurs pentru tineri axându-se pe 2 laturi: voluntariatul și cultură
generală biblică. Tinerii au strâns echipe după care au primit întrebări pe
care fiecare echipa trebuia să le înregistreze pe o foaie ulterior să o transmită
juriului. Tot la concurs, fiind partea a evenimentului organizat am văzut următoarele:
lucru în echipa, echilibru dar și concurență, deoarece anume
"Brain-Ring"-ul dezvoltă această concurență între tineri evident
pentru fiecare participarea la acest eveniment nu reprezintă doar participare,
dar și victorie.
Iar acum, într-un
final voi trece încă odată prin impactului concursului dat, și anume:
1): Jocul dezvolta spiritul de lucru în echipă.
2): Tinerii au posibilitatea de a-și demonstra propriile capacități.
3): Concurenta între tineri, care îi face să dorească din toate puterile
victoria.
4): Ajuta tinerii să-și dezvolte capacitățile de gândire logică.
5): Încadrează participanții într-o forma de: "veselie",
"azart" și "intelectualitate".
6): Leagă noi prietenii între echipe.
7): Dezvoltă capacitățile de a avea o minte ageră.
După părerea mea,
anume este 7 puncte stau la baza desfășurării dar și a dezvoltării concursului
Brain-Ring în cadrul progresului tinerilor.
Totuși acest
concurs în programa ATOM are un nou acord de dezvoltare și anume înrolarea tinerilor
în programele de voluntariat. Tinerii participă pe parcursul verii la mai multe
tabere și școli de vară cei inițiază în procesul voluntariatului, iar mai apoi
devin lideri în viața lor prin fapte concrete, creându-și singuri echipe cu
care lucrează în localitățile de unde fac parte.
Felicitări tuturor echipelor participante și succes celor ce vor pleca pe 1
Septembrie la Întâlnirea Tinerilor Ortodocși din Moldova care se va desfășura
la Mănăstirea Hîrbovăț, pentru a concura în marea finală.
Dragus
Leonid, 17 ani elev. Nisporeni
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu