marți, 13 februarie 2018

Așteptările tinerilor de la portalul „Tânărul ortodox”



Cu ocazia înființării portalului creștin-ortodox ce se adresează în special tinerilor, am avut curiozitatea de a afla ce anume se dezvoltă în mintea unui tânăr atunci când aude de numele acestei pagini. Tinerii, fiind unici și frumoși în felul lor, au în comun același Dumnezeu și aceeași sete de Adevăr, care îi face să își deschidă sufletul în căutarea răspunsului la întrebări.

În lumea contemporană, este foarte ușor să rămâi dezorientat, fiindcă mass-media și societatea civilă ne aduce pe tavă atâtea lucruri și atâtea oportunități de a ne dezvolta ca personalități; dacă nu vom avea un punct de reper fix de care să ne ghidăm, atunci foarte ușor ajungem pe o cale diferită de ceea ce am vrut de fapt să fim, să facem, să ajungem.

Comunicarea este esențială pentru om și dezvoltarea lui. Tocmai de aceea, am oferit tinerilor posibilitatea de a-și exprima gândurile și așteptările vis-a-vis de portalul „Tânărul ortodox”.


Iată câteva opinii ale tinerilor:

„Odată accesând aceasta pagina am ocazia să vizualizez toate activitățile a tinerilor pe care îi cunosc sau voi face cunoștință în viitorul apropiat. Voi afla despre ziua în care tinerii voluntari vor manifesta evenimentele la care aș dori să vin și să ascult totuși de ce ei au ales de a fi parte o societății tinerilor ortodocși.
Aș încerca să mă regăsesc spiritual odată prin articolele care vor vi postate.
Aș descoperi o noua latura a propriului: "eu".
Voi încerca să îmi trezesc propria conștiință în folosul descoperirii personale. A noii laturi a progresului ca personalitate.
Să aflu de ce totuși este importantă Biserica în viața mea, odată ce nu am treaba cu ea, iar viața mea este în folosul sau defavoarea ei.
Vreau să văd articole legate de discursurile preoților, încadrarea tinerilor în societate și articole care reprezintă psihologia umana la nivel spiritual.”
Leonid Draguș, 17 ani, Nisporeni, elev

„Ca tânăr ortodox, apreciez foarte mult citatele sfinților, care pot spune foarte multe în puține cuvinte. Anume aceste cuvinte simple, care ating sufletul şi încep să devină o expresie care să răsune deseori în minte, până când ajung să fie cu adevărat învățătură pentru cei ce se cheamă tineri.”
Tudor Lapp, 18 ani, or. Chişinău, elev 

„Acest blogger/site mi se pare foarte interesant și mi-aș dori ca pe viitor tinerii care îl vor accesa să găsească cât mai multe informații cu privire la îndrumarea lor în această lume contemporană și cu totul dezorientată. Îmi doresc acest lucru deoarece în ziua de astăzi tot mai mulți tineri au o părere greșită despre Biserică, despre cultul și slujitorii ei, neștiind ce să mai creadă. Sunt într-o dezorientare maximă. Eu cred că noi tinerii, merităm să știm adevărul. Și prin acest site sper să obținem acest lucru.”
Alexandru Florin Goian , 21 ani, Bucecea, Botoșani, student teologie


„Eu as dori să aflu pe pagină despre fățăririle interioare ale tinerilor. Deznădejdea un păcat care te macină. Iubirea înainte si după căsătorie. Cum putem să depășim momentele după ce suntem răniți.  Iubirea bandaj pentru trup si suflet.”
Maria Ursu, 18 ani, elevă în clasa a XII-a, L.T. Sculeni

„Consider ca ar fi bine sa fie articole despre  viața sfinților ca exemplu pentru tinerii de astăzi. Învățături cu privire la realitățile dintre părinți și copii sau mai degrabă sfaturi. Articole despre portul vestimentar, dar și fizic a tânărului ortodox de astăzi atât in biserică cât și în societate. Maxime cu privire la rolul rugăciunii în dobândirea succesului pe viitor.”
Paula Nicuriuc, 16 ani, elevă la Gimnaziul Florițoaia Nouă

Promovarea şi sprijinirea vieţii! Tematici precum: adopția, criza de sarcină, avortul, familia, pregătirea pentru viața de familie, criza între generații, educație, complementaritate bărbat – femeie etc. Dezvoltarea unei educații pentru viață, care să pregătească adolescenții pentru viața de familie și să îi ajute să evite riscurile comportamentelor neadecvate.
Nadejda Usatîi, 29 ani, Ialoveni, Master, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, USM, AO Moldova pentru viață

Am auzit câteva din gândurile tinerilor, acum deja cu echipa formată avem de realizat obiectivele propuse de către noi și doleanțele tinerilor concentrate într-un singur spațiu: Portalul Tânărul Ortodox.

Tudor Lapp, 18 ani, or. Chişinău, elev



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu