vineri, 23 februarie 2018

Ce înseamnă pentru tineri o Gală a voluntarilor desfășurată de și pentru tineri


Într-o zi de duminică, 24 decembrie 2017, a avut loc unul dintre cele mai frumoase evenimente ATOM, care încununează activitatea de peste an a întregului colectiv și scoate în evidență pe cei mai buni din cei mai buni voluntari ai Asociației Tinerilor Ortodocși din Moldova.

Această activitate a pus la încercare atât colectivul ce a muncit pentru a desfășura evenimentul, cât și spectatorii și nu în ultimul rând au fost încercați de emoție cei nominalizați și premiați pentru munca asiduă depusă în decursul unui an.

Pentru a afla cum a fost să prezinți un asemenea eveniment grandios, ne-am decis să vorbim cu unul din moderatori și anume Leonid Dragoș, iată ce am aflat:
- Cum a fost să te afli la un așa eveniment de proporții pentru prima dată, și în deosebi în calitate de moderator?
- Într-adevăr, pentru mine Gala ATOM ediția a III - a, a fost ceva nou, niciodată nu am crezut că voi primi înainte de Gala atâtea încurajări și motivare din partea colegilor. A fost o Gală foarte reușită, în care tinerii se întrunesc într-un întreg pentru a marca rezultatele obținute pe parcursul anului. 
Pentru mine, ca prezentator, a fost o gală încărcată de emoții pozitive, deoarece am făcut cunoștință cu mulți voluntari noi și am avut ocazia să lucrez cu o echipă organizatorică de excepție.
- Ce te-a captivat la acest eveniment?
- Momentul captivant a fost în sine începutul acestui eveniment, deoarece mi-a oferit emoții distincte, deoarece publicul era receptiv și emana încredere. M-am simțit ca în sânul unei familii.
- Ai întâlnit dificultăți sau poate te-a marcat ceva deosebit la gală?

-Dificil, după cum am mai spus a fost începutul, pe parcurs, însă, am simțit o degajare ce s-a făcut remarcată încă de la prima decernare, la momentul discursului de mulțumire. Fiecare premiant era încercat de emoții și de aceea nu își găsea inițial cuvintele, asta dând o notă de amuzament, dar slovele sincere și sufletești care au urmat mi-au demonstrat că fiecare premiant își merită distincția.
-Ai avea ce să le transmiți celorlalți voluntari?
- Mulțumesc tuturor pentru implicare, în deosebi filialelor care au venit cu câte un moment artistic și au adus colorit acestui eveniment. M-am simțit minunat și i-ași încuraja pe toți să se implice ca și în anul curent să avem cât mai mulți premianți. Abia aștept să particip și la alte activități.


Având perspectiva unui tânăr prezentator ne-am decis să tragem cu ochii și în culise, pentru a discuta cu unul din voluntarii ce a avut o prestație deosebită interpretând un colind fermecător ce a ridicat toată sala în picioare. Următorul intervievat este Slănină Bogdan.
- Prestația dumneavoastră a fost una de excepții, aș dori să vă întreb cum v-ați simțit în calitate de interpret la gala voluntarilor ATOM 2017?
-Am trăit emoții frumoase. Mai ales că am cântat în fața unui auditoriu atât de minunat! Ce poate fi mai plăcut decât o sală pline de zâmbete?
-Știu că ați mai participat și la alte ediții a acestei gale, ce a fost deosebit de această data, ce v-a surprins plăcut?

-Am participat. Dar la gala de anul acesta am fost impresionat de organizare, s-a simțit un aer solemn, oficial pe tot parcursul activității.
-Ce ați recomanda organizatorilor să introducă în program pentru anii următori?
-Aș recomanda pentru anul viitor mai multă receptivitatea din partea voluntarilor. Asociația este mare, deci sala ar trebuie să fie arhiplină, cu toate că anul acesta au fost peste 180 participanți, se poate și mai bine!
Dacă am reușit să adun atâtea cuvinte frumoase din partea organizatorilor ce mă va aștepta oare la conversația cu Victor Listru, ocupantul locului 1 la secțiunea Cel mai activ șef de filială ATOM 
-Gala ATOM 2017 a fost un eveniment foarte important așteptat de toți. În cadrul acesteia, tinerii voluntari s-au simțit entuziasmați și plini de energie, motivați fiind de nominalizările anunțate.

-Astfel de evenimente sunt binevenite, deoarece consolidează relațiile dintre membrii asociației, ne dă posibilitatea să cunoaștem oameni noi și ne reîncarcă cu energie pentru încă un an de activități.
- Anul acesta ați ocupat locul 1 la nominalizarea Cel mai activ șef de filială ATOM, cum v-a reușit această performanță și cum v-ați simțit în această postură?
- A fost o adevărată onoare, chiar nu m-am așteptat. Meritul este al întregii filiale, este rezultatul muncii depuse pe parcursul întregului an precedent. Fiecare activitate a izvorât din suflet, bazată fiind pe o prietenie durabilă și o receptivitate la cele mai înalte nivele. Nominalizarea vizată este doar un nou imbold spre a spori spiritul civic al fiecăruia dintre noi, o nouă șansă de a schimba viitorul.
- Ai un mesaj pentru voluntari și implicit organizatori?
- Voluntarilor aș vrea să le urez putere și credință în tot ceea ce fac. Rezultatele vin doar prin muncă asiduă, credință statornică și optimism. Un mare MULȚUMESC organizatorilor pentru toată grija și munca depusă. Ei sunt exemplele viabile ce ne vor ghida viitorul!


Dacă tot am pomenit de organizatori, aș dori să discut cu responsabilul de acest eveniment grandios, și anume Roșca Dan, voluntarul care a reușit să ofere contur galei, dar și să încorporeze acest eveniment atât de frumos întrucât acesta să complementeze activitatea de zi cu zi a fiecărei filiale ATOM.
- Cum te-ai simțit organizând un asemenea eveniment de proporții și de o importanță semnificativă pentru ATOM?
- În primul rând, proiecte de acest gen și semnificație implică o mulțime de tineri, cu caractere și viziuni diferite. Ca coordonator de proiect, am simțit pe pielea mea cum e să îi unești pe ei și, în același timp, fiecare să își îndeplinească pe deplin misiunea. Personal, dacă sincer, am fost și eu un pic emoționat, dar amploarea proiectului m-a făcut cu seriozitate și curaj să mă atârn de fiecare detaliu, deoarece totul trebuia să fie ideal.
-Cum a fost să colaborezi cu membrii echipei de lucru, ce scopuri au fost atinse și ce greutăți ați întâlnit?
-Cum am menționat mai sus, fiecare tânăr este unic și individual din toate perspectivele. Dar mă bucur să fiu parte a unei echipe unite din toate punctele de vedere, care m-a ajutat și uneori salvat în momentele grele pentru mine. Întreg grupul de coordonare a dat dovadă de mobilizare și seriozitate, astfel au fost atinse toate obiectivele propuse. Lista întreagă de obiective este prezentă în descrierea amănunțită a activității date, dar unele din ele pot să vă spun cu ceea mai mare mândrie că au fost îndeplinite: implicarea tinerilor în procesul organizatoric, evidențierea și premierea voluntarilor ATOM etc. Care în orice proiect sau activitate, sunt și unele greutăți și ne calcule care apar: În unele momente nu reușeam cu programul sau se întâmplau schimbări în ultimele momente, ceea ce ne creia mari dificultăți. Dar, având o echipă bună și mobilă, toate cele au fost rezolvate fără ca cineva să realizeze că eram în impas.
- Ce vă propuneți să schimbați la următoarea gală?
- Schimbările sunt de neevitat, deoarece noi, ca asociație, progresăm și acest lucru este foarte plăcut și benefic. La următoare ediție ne propunem să implicăm un număr mult mai mare de tineri, atât ca spectatori, cât și în echipa de coordonare, să mărim lista de categorii premiante și să invităm alături de noi pe clericii bisericii creștin ortodoxe. Restul deja vom discuta cu echipa de inițiativă mai aproape de sfârșitul anului curent.
- Vă rugăm să adresați un cuvânt echipei ce v-a ajutat, voluntarilor și tuturor membrilor ATOM.
- Aș dori să le mulțumesc tuturor, începând de la cei mai mici voluntari care ne ajutau să decorăm sala, până la Cucernicii și Preacucernicii preoți care ne-au bucurat cu prezența. A fost făcut un lucru extraordinar din toate punctele de vedere, procesul de pregătire a decorațiunilor a fost complicat, implicând mulți voluntari care au avut nevoie de ore de lucru. Pe lângă aceasta, majoritatea sunt elevi și au efectuat actul de voluntariat după ore. Acest lucru este de aplaudat. Aș putea menționa multe nume, dar aș vrea să aduc mulțumiri echipei filialei orașului Ungheni în frunte cu Filipia Dogotari, deoarece ei au participat de la început până la sfârșit împreună cu mine la activitate. Încă mulțumiri îi aduc părintelui Vadim Corostinschi, președintele ATOM, pentru că a avut încredere în mine și mi-a oferit posibilitatea de a îmi demonstra responsabilitatea și capacitățile manageriale.
     Spre final aș dori să subliniez că acest eveniment a fost unul distins față de celelalte gale, în primul rând pentru că au participat un număr mai mare de voluntari și au fost de asemenea mai multe nominalizări și numărul premianților a crescut semnificativ în jur de 40, dar și peste 60 diplome de mențiune pentru implicare. Toți s-au simțit minunat fiind parte a acestei gale, indiferent de postura de organizator, premiant sau spectator, pentru asta mulțumim bunului Dumnezeu că ne-a întărit și am ajuns să săvârșim lucruri mărețe pe care le și remunerăm.


De asemenea suportul Episcopiei de Ungheni și Nisporeni și a preasfințitului Petru, nu poate fi trecut cu vederea. ATOM este o mare familie ce zi de zi face pași mici spre lucruri mărețe, gala a reprezentat încă unul din acești pași. Așteptăm cu nerăbdare următoarea ediție, pentru a culege roadele anului 2018, până atunci urăm mari succese  și putere voluntarilor pentru a atinge poziții cât mai înalte.


A consemnat Minadora Patrașcu  pentru „Tânărul Ortodox”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu